A mezomorf testalkattal (metromorf = atléta alkat) rendelkezők talán a legszerencsésebbnek mondhatóak. A férfiaknak és a nőknek is egyaránt könnyű a dolguk, ha jól szeretnének kinézni: mezomorf testalkat esetén már kevés erőfeszítéssel tökéletes testet varázsolhatnak maguknak, szemben az ektomorf és endomorf testalkatúakkal.

Mezomorf testalkat

Mezomorf testalkat

A mezomorf testalkatúak izmosak, vagy legalábbis könnyen izmosodnak, válluk széles, hasuk kemény, csípőjük keskeny, csontozatuk erős. Hajlamosak sok zsírt elraktározni, de a gyors anyagcsere miatt könnyen meg is tudnak szabadulni tőle. Jellemzőik: erő, sportos testfelépítés, nőknél homokóra, férfiaknál téglalap alkat.

Honnan tudhatom, hogy testalkatom mezomorf?

Van erre egy nagyon egyszerű, házilag is bárki által elvégezhető módszer. Fogjuk át csuklónkat egyik hüvelykujjunkkal és középső ujjunkkal. Ha az ujjaink pont összeérnek, akkor mezomorf testalkat típusba tartozunk. Amennyiben inkább a tudományra támaszkodnál a testalkat típus meghatározában, akkor kattint ide >>>
További információ a testalkat típusokról a linkre kattintva olvasható.

Mezomorf testalkat és a testmozgás

A mezomorf testalkatúak számára a legalkalmasabb a testépítés, hiszen ehhez rendelkeznek megfelelő genetikai feltételekkel, erővel és fizikai képességgel. Emellett könnyen és gyorsan tanulnak új sportot.

Legyen szó akár kardióról, akár erősítő edzésről, a mezomorf testalkatúak számára minden mozgásforma megfelelő. A súlyzós edzésnél a lényeg, hogy kis tömeggel, ám magas ismétlésszámmal dolgozzanak, hiszen ha szervezetük hozzászokik egy bizonyos szintű terheléshez, akkor utána már nehéz lesz változást elérni az izomzat fejlődésében. Emellett fontos, hogy minden izmukat egyenletesen terheljék, hiszen mivel gyorsan izmosodnak, könnyen aránytalanná alakulhat testük.

A változatos mozgásformákat tartalmazó edzésterv kialakítása ajánlott a legjobban a mezomorf testalkat esetén, minden edzésnek legyen kardio és erősítés része is. Az állóképességet és erőt, valamint intenzív, ám rövidebb erőkifejtést igénylő sportágak a számukra tökéletesek, például sprintfutás, rögbi, harcművészetek, vagy torna.

Melyik sport, milyen edzés való neked?

 

Mezomorf testalkat és a megfelelő étrend

Az ektomorfoktól eltérően a mezomorf testalkatúaknak sokkal jobban kell figyelni az étkezésre, hiszen hajlamosak az elhízásra. Az étrend kialakításában az elsődleges szempont a szénhidrát és fehérje megfelelő elosztása: javasolt a 20% zsír, 50% szénhidrát, 30% fehérje. Egy ilyen étrenddel el lehet kerülni a testsúlyingadozást, és megfelelő mennyiségű energiát lehet bevinni a szervezetbe.

Mezomorf szó jelentése

A mezomorf szót mai formájában az angolból vettük át. Ennek jelentése robusztus, izmos testfelépítésű személy, akinél az embironális mezodermából származó szövetek vannak túlsúlyban. A mezoderma az embrionális csírasejt középső rétege, melyből többek között a csontok, izmok, kötőszövetek fejlődnek ki. A szó a görög mezosz (középső) + derma (bőr) szavak összetételéből származik.

Szeretnél jó formába kerülni, teljesítményedet növelni?
Szeretnéd kihozni magából a maximumot?
Több önbizalomra vágysz?
Szeretnél a stressztől megszabadulni?

Tudd meg pontosan milyen alkatú vagy, milyen jellegű mozgás, milyen edzés vezet céljaid eléréséhez! Válassz a következő lehetőségek közül!

 

Tetszett a bejegyzés?

Oszd meg ismerőseiddel a Facebookon, vagy küldd el nekik e-mailben.
Hidd el, hálásak lesznek az információért.

Ugye, Te már tagja vagy rajongói oldalunknak?
Mit sportoljak? Facebook-oldal