A kettlebell edzés remek választás, ha fogyni szeretnél, erősebbé, izmosabbá válni, vagy csak unod már a folyamatos futást és úszást, és kipróbálnál valami újat. Ha tényleg eredményt szeretnél elérni, akkor sajnos nem elég kéthetente egyszer kézbe venned a kettlebellt, heti 2-3 alkalom viszont már garantált sikerrel jár!

Kettlebell edzés

Kettlebell edzés

Miért jó a kettlebell edzés?

A kettlebell edzés tökéletes választás erőfejlesztés, zsírégetés és izomépítés szempontjából is, nem kell gépeken edzeni, amelyek unalmasak és vezetik a mozdulataidat. A kettlebell, mivel súlyzós edzésnek számít, tökéletesen alkalmas izomépítésre, megfelelő diétával párosítva pedig nagyon hatásos fogyasztó módszer.

Elsősorban a felsőtestet lehet edzeni vele, ezért érdemes más típusú sportokkal együtt űzni, mintegy kiegészítésként. Mivel viszont a kettlebell mozgatásához nagyon jó mozgáskoordináció szükséges, így megmozgatja a láb izmait is. Gyakorlattól függően az egész test átmozgatható vele, ezáltal azoknak is ajánlott, akik csak egyféle sportot szeretnének űzni.

Minden más sporthoz hasonlóan, a kettlebell edzés is erősíti fizikumod, rendszeres mozgás mellett energikusabbá válsz, könnyebben veszed a napi élet akadályait. Egészséges táplálkozással párosítva számos betegség megelőzhető vele, valamint fitt és kiegyensúlyozott életmódot eredményez.

Kiknek ajánlott a kettlebell edzés?

Nőknek és férfiaknak, fiataloknak és idősebbeknek egyaránt ajánlott a kettlebell edzés. Az egyik legnagyobb előnye ennek a sportnak, hogy erőssé tesz, viszont mindezt komoly izomtömeg-növekedés nélkül éri el.

A nők körében egyébként éppen emiatt annyira népszerű a kettlebell edzés: a testet tónusossá, formássá teszi anélkül, hogy hatalmas karokat vagy nagyon izmos combot eredményezne. E tulajdonsága miatt közkedvelt a katonaságnál is, ahol fontos az erő, viszont a nagy tömeg hátrányt jelent.

A kettlebellel fejleszthető a mozgáskoordináció, megelőzhetők a gerincfájdalmak, mivel erősíti a farizmokat és nyújtja a csípőizmokat. Emellett pozitív hatással van a szívre, a vérkeringésre és az ízületi fájdalmak megelőzéséhez is jelentősen hozzájárul.

Kettlebell

Kettlebell

Kettlebell edzésterv

Kettlebell edzést lehet végezni otthon is, ehhez elegendő egyetlen kettlebellt vásárolni, valamint egy edzéstervet kialakítani. Manapság azonban már szinte minden fitneszteremben szerveznek kettlebell órákat azok számára, akik jobban szeretnek csapatban edzeni.

Emellett az oktató motivációja is fontos tényező tud lenni. A kettlebell edzés elkezdése előtt mindenképpen állíts össze magadnak egy edzéstervet, amelyet követni tudsz, ha otthoni edzésről van szó.

Ha kettlebell órára jársz, akkor annyi csupán a teendőd, hogy rendszeressé teszed a mozgást. Nem szabad túledzened magad, testednek szüksége van pihenésre, ezért heti 2-3 alkalom már elegendő a kiegyensúlyozott és sportos életmódhoz.

A kettlebell edzéstervnél fontos, hogy fokozatosan építsd fel az edzéseket. Ha kezdő vagy, akkor minél rövidebb és kevésbé megterhelő gyakorlatokkal kezdj, nehogy másnap ne tudj lábra állni az izomláztól. Érdemes sportorvossal is konzultálni az edzések elkezdése előtt, hiszen egy szakember fel tudja mérni egészségi állapotod, és ez alapján számos jó tanáccsal tud szolgálni.

A kettlebellről egyéb hasznos tudnivalókat még itt olvashatsz: https://mitsportoljak.hu/kettlebell/