Nordic Walking – zsírégető edzés nőknek

A Nordic Walking azoknak az ülőfoglalkozású, fogyni vágyó nőknek lehet a kedvence, akik szeretik a természetet. Nincs is jobb dolog egy átdolgozott hét után felállni a székből, és jó társaságban, a természet lágy ölén testileg-lelkileg feltöltődni a Nordic Walking űzése közben. Igazi kalóriafaló edzést lehet vele csinálni!

Zsírégető edzés nőknek

A Nordic Walking (síjárás, skandináv gyaloglás) tulajdonképpen egy erőltetett séta, amit két bot segít. A kar-és lábmozgás ellentétes, és a felsőtest (karok, vállak, a mell- és hátizmok) is megkapja a maga terhelését. E sport mellett szól, hogy bárki elkezdheti, azok is, akik nagyobb túlsúllyal rendelkeznek, és azok is, akik nem az edzettségükről híresek. Kortól, nemtől függetlenül ajánlott, alaposan átmozgat, és remekül égeti a zsírt.

A legfontosabb, kedvcsináló tudnivalók a Nordic Walking zsírégető edzéshez nőknek

Sokkal hatásosabb, mint egy egyszerű séta, hiszen a karmozgás egy olyan plusz, ami miatt bőven elegendő a séta a zsírégető pulzustartomány eléréséhez. Ez az edzésmódszer az egész test izomzatát megdolgoztatja. Nagyon hatékony aerob mozgásforma. A zsírégető zóna meghatározása egyénre szabottan elvégezhető terhelés-élettani vizsgálattal.

Csökkenti a stresszhormon-szintjét, javítja a közérzetet, és endorfint szabadít fel.

Kalóriafaló tulajdonságait tekintve a legoptimálisabb sportforma a séta, és a futás között, hiszen valóban égeti a zsírt. Mint tudjuk, a zsírégető zóna az a zóna, melyben az energia glikogénekből, és zsírkészletből nyerődik ki. Akár 500 kalória is égethető vele óránként. Az optimális edzés időtartama 80-90 perc.

Sérülések, műtétek után könnyed, és kímélő mozgás, sőt kismamák, idősebbek is bátran elkezdhetik. A térdproblémákkal rendelkezőknek sokszor gondot okoz a megfelelő zsírégető edzés megtalálása, de ebbe ők is bátran belevághatnak, hiszen ha a helyes technikát alkalmazzák, a botok némileg tehermentesítik a lábakat (30%-al), és könnyebb velük megtalálni az egyensúlyt. Teszi mindezt úgy, hogy az izomzat 90%-át alaposan átmozgatja.

Óvja a gerincet, kíméli a keringési rendszert, és az ízületeket. Jót tesz az agynak. Csökkenti a magas vérnyomást, a cukorbetegség tüneteit és a nyugalmi pulzusszámot.

Aki gyakran Nordic Walkingozik, hamarosan azt tapasztalhatja, hogy izmosabb, hajlékonyabb lesz, nő a tüdőkapacitása, javul a vérkeringése, erősödnek a csontjai. Az erősödés jó hír, hiszen minél izmosabb valaki, annál több zsírt éget. Állóképesség javításra, anyagcsere gyorsításra is kiváló recept. Csökkenti az izmok merevségét.

Fogyj, és érezd magad jól Nordic Walking-gal!