A zsírégetés így működik

Ragadd meg Te is a lényegét, és fogyj le! Táplálkozz egészségesen, sportolj megfelelően!

Ne legyen mumus többé! A zsírégetés sokak szemében nagyon bűvös dolognak számít, pedig korántsem az. Lerántjuk a leplet néhány olyan dologról, amit szükséges megértened ahhoz, hogy beindíthasd szervezetedben a zsírégetést és tartós, szép, egészséges fogyást érhess el!

Zsírégetés

1. A zsír marad utoljára

Szervezeted legelőször az elfogyasztott és elraktározott szénhidrátokhoz nyúl, ha energiára van szüksége. A zsírraktárakhoz csakis akkor merészkedik, ha már végképp nincsen más választása – vagyis legutoljára. Nem csoda, ez a legutolsó tartaléka. Hiába éhezel tehát, nem érsz el vele célt. A fölös zsírral szemben nincs esélye semmilyen egyoldalú táplálkozáson, éhezésen alapuló diétának.
Látszatra akár még úgy is tűnhet, hogy fogyni kezdtél, ennek azonban ne örülj annyira: ilyenkor valószínűleg a zsír helyett az izmaidnak intesz épp fájó búcsút, és az alakod végképp nem olyan lesz, amilyet szerettél volna. Egyszerűen nem egészséges, és nem is működik! Ha nem így, akkor hogy?
Ne koplalj, ne csökkentsd drasztikusan a bevitt kalóriák számát, mert nem éri meg! Ügyeskedj inkább úgy a tápanyagokkal, hogy szervezeted az energia-utánpótlás érdekében hozzányúljon a zsírtartalékaidhoz.

2. A zsírégetés titka a kalóriadeficit-Fogyásra szabott táplálkozási tanácsadás

A kalória a tét! Ez röviden annyit jelent, hogy kevesebb kalóriát fogyasztasz, mint amit eddig. A dolog pofonegyszerű, így teheted meg! 1. Zárd ki az étrendedből az üres kalóriákat! Ilyenek a cukrok, búzalisztes termékek, vaj, margarin, édességek, sós rágcsálnivalók, gyorséttermi csodakaják. 2. Fogyassz olyan egészséges étkeket, melyeknek alacsony ugyan a glikémiás indexe, de cserébe magas a tápanyagtartalma. Ide tartozik: barna rizs, sovány húsok, sovány tejtermékek, zöldség, stb. 3. Tilos a koplalás! Az éhezésre szervezeted a levertség mellett jo-jo effektussal vág vissza, ráadásul lassul az anyagcseréd. Ez nem épp egészséges táplálkozási metódus, igaz?

3. Dupla eredmény súlyzós+aerob edzésekkel! Fokozd az eredményt!

A fogyáshoz serkentened kell a kalóriák felhasználását és stimulálnod az izomzatod. Így fogysz, de közben nem építed le az izmaid. Sportolás előtt ne egyél szénhidrátot, mert nem adsz esélyt magadnak arra, hogy a szervezeted a zsírból fedezze a sporthoz szükséges energiát! Hallottál már a súlyzós edzés utáni zsírégetésről? Minden súlyzós edzés után végezz aerob edzést, így órákig pörgésben tarthatod az anyagcseréd. Használd ki az erejét! Ha fogyásodhoz szükséged van részletesebb edzéstervre, keress fel egy személyi edzőt, aki segít Neked!

4. Csökkentsd az elfogyasztott szénhidrátok mennyiségét, s fogyassz elegendő fehérjét! Zsírbeviteled közepes szintű legyen!

A fehérje az izmok építőanyaga. Törekedj az izomzatod megőrzésére, s egészséged érdekében fogyassz fehérjét! Csak így érhetsz el sportosabb alakot.

Jó hír: a rajtad lévő izomszövet nagysága határozza meg, mennyi kalóriát fogsz majd égetni. Most figyelj! Minél izmosabb vagy, annál nagyobb kalóriaégetést produkál a szervezeted! Fogyassz hát húst, halat, tojást, és sovány tejtermékeket, vagy akár fehérjeport! Táplálkozásoddal így biztosíthatod az elegendő fehérje mennyiséget.

Olvass tovább az egészséges táplálkozásról, itt!

Ha nem szeretnéd túlbonyolítani a dolgokat, csak egyél fehérjeforrásokat zöldségekkel, de a szokásos köreteket (rizs, krumpli, tészta) felejtsd el. A cukrot töröld ki a táplálkozásodból, gyümölcsből viszont fogyassz sokat! Ezzel elérheted, hogy a szervezeted a zsírraktárakból kezdje fedezni az energiaszükségletet.

Sok sikert, jó edzést!