Sportolói étrend vitaminok nélkül elképzelhetelen

Ha sportolóként részt veszel egy beszélgetésen, aminek a témaköre a sport és a táplálkozás körül forog, biztosan szóba kerülnek a vitaminok, hiszen egy sportolónak fokozottan szüksége van rájuk. Te tudod, mely vitaminok a leghatékonyabbak a tested számára?

sportolói étrend

A sportolói étrendbe tudatosan beválogatott vitaminok gyorsabb regenerálódást biztosítanak számukra, és még a betegségek is megelőzhetőek velük. Fokozzák a fizikai és szellemi teljesítményt, csökkentik a teljesítménykényszer, és a fizikai megterhelés okozta stressz káros hatásait. A mai ételek sajnos már nem tartalmaznak annyi vitamint, mint korábban. Sportolj hobbiszerűen, vagy légy élsportoló, szedd az alábbi vitaminokat, hogy kiaknázd a szervezeted számára nyújtott legnagyobb előnyeiket!

Csakis vitaminokkal biztosíthatod az optimális fejlődést, és az izomtömeg növekedést!

Sportolói étrend toplistás vitaminjai:

A-vitamin

Érdemes nagyon figyelni rá, mert az alacsony zsírtartalmú étrend, és a kemény edzés alaposan lecsökkenti a szintjét. Pedig nagyon fontos vitamin, segíti a fehérje szintézist (ezáltal az izomnövekedést), valamint segédkezik a glikogén előállításban, ami segít a nagy intenzitású terhelés átvészelésében a szervezetnek.

B-vitaminok családja

B1 vitamin, tiamin: Fokozza a sportolói teljesítményt, hozzájárul az izomnövekedéshez, és a megfelelő oxigén ellátottsághoz.

B2 vitamin, riboflavin: növeli a száraz izomtömeget, részt vesz az energiatermelésben, és a fehérje anyagcserében.

B3 vitamin, niacin: rengeteg energiatermeléssel összefüggő anyagcsere folyamatban vesz részt, ezért nagyon fontos a sportolók táplálkozásában. Elősegíti a zsírégetést is. A szervezet triptofánból elő tudja állítani.

B6 vitamin, piridoxin: minél intenzívebben edz valaki, minél több fehérjét fogyaszt, szervezetének annál inkább megnő a piridoxin igénye.

B7 vitamin, azaz biotin: Szerepe van az energiaellátás biztosításában, és az aminosav anyagcserében.

B12 vitamin: Szerepe van az izomösszehúzódásban, a koordinációban. Fenntartja az idegrendszer szöveteit, és a szénhidrát anyagcserét.

Ha gyakran vagy beteg, fáradt, és nehezen koncentrálsz, szedj B-vitaminokat! Természetes formában a teljes kiőrlésű gabonákban, és a húsban fordul elő.

C-vitamin (aszkorbinsav)

Igen értékes kiegészítő. Erősíti a kötőszöveteket, támogatja a sejtek növekedését, regenerálódását. Segít a vas felszívódásában, és szinte eteti az izmokat.

D-vitamin

Azon kívül, hogy elősegíti a kalcium és a foszfor felszívódását, szükséges az izomösszehúzódáshoz, és a csontsűrűséghez.

E-vitamin

Antioxidáns volta miatt védi a sejtmembránokat, vagyis segít nekik egészségesnek maradni. Harcol a szervezetben lévő káros szabad gyökök ellen, így csökken az esélye a káros sejtbeli változásoknak, például a rákos sejtek burjánzásának.

A vitaminok a sportolók barátai, fogyaszd őket Te is! Ha tanácstalan vagy, itt kérhetsz táplálkozási tanácsadást online-t, vagy személyest!