Kerékpározás az egyik legjobb zsírégető edzés

Fogyni szeretnél? Próbáld ki a legjobb zsírégető edzést! Ha kutakodtál már kicsit a témában, akkor tudod, hogy aerob mozgásformákkal tudsz megszabadulni a fölösen bevitt kalóriák eredményétől. Ezek közül a kerékpározás az egyik legnépszerűbb sport. Nézzük meg, hogyan lesz igazán hatékony, és egészen pontosan miben segít Neked.

A legjobb zsírégető edzés

A zsírt korlátlan mennyiségben képes raktározni a szervezet, de biciklizéssel eredményesen fel tudsz lépni ellene! A legjobb, ha 1-1,5 órát tekersz egyfolytában, a saját zsírégető tartományodban. Egy óra alatt 500 kcal-t is elégethetsz, ami nagyjából 60-70 grammnyi zsír, azaz egy hónap alatt rendszeres edzés mellett 1-1,5 kg fogyást biztosan elkönyvelhetsz magadnak.

A kerékpározás azért is egy gyöngyszem, mert:

  • Finoman bánik az ízületeiddel. Amennyiben a technikád helyes, akár több órát is letekerhetsz könnyedén.
  • A nagy izmokat (combizom, farizom) edzi, tehát a nagy energiakifejtés, és izommunka miatt a zsírégetést is felgyorsítja.
  • Minél többet bicajozol, annál jobb lesz a keringésed, azaz több oxigén jut az izmaidhoz, és a zsír is jobban ég.
  • A bringa igen praktikus eszköz, és bármikor bevethető, ha munkába, vagy vásárolni indulsz.
  • Kerékpározni az is veszélytelenül tud, aki túlsúllyal küzd, esetleg a térd-vagy bokaízületével van probléma. Ez azért is lehet így, mert a teljes testsúly nem nehezedik rá a lábakra.
  • Ha rendszeresen tekersz (heti 3-5 alkalom), látványos, szép eredményt érhetsz el!
  • A kerékpározás a zsírégetés mellett, mintegy bónuszként javítja az állóképességet, növeli a szervek vér- és oxigénellátását.
  • Súly, kor, edzettségi szint nem akadály!
  • Minden izmot átmozgat.
  • Gyógyítja a lelket, tisztítja a gondolatokat, felér egy meditációval.

Tipp:

Ha hosszabb ideig tekersz, vigyél magaddal izotóniás italt, banánt, és energiaszeletet is, amiket bevethetsz a túra során.

Mountain bike, trekking, cross, versenykerékpár, fitnesz, vagy városi járgány? Teljesen mindegy! Egy biztos, az aerob, ciklikus mozgásforma révén a kerékpározás hatékony segítőd lesz a zsírégetésben.