A futás hatásai kifejezetten pozitívak az emberi szervezetre. A futás a legelterjedtebb és talán legegyszerűbb sport a világon – hiszen futni mindenki tud! Nem kell hozzá sok pénz, különleges felszerelés, kondibérlet vagy sportpálya, csupán a két lábunk és a terep, ahol futunk.

Futás hatásai

Futás hatásai

Sokan nehezen veszik rá magukat a futásra, pedig csak az első pár alkalom nehéz, utána már nincs megállás. És ha nem lenne elég szimplán csak a mozgás okozta öröm és jó érzés, akkor íme a futás hatásai az emberi szervezetre. Mivel ezek kivétel nélkül pozitívak, garantáltan meghozzák a kedvet minden sportolni vágyó számára!

A futás a legjobb sport a számodra?

 

A futás hatásai – avagy miért fussunk?

  • A futás erősíti az immunrendszert
  • A futás átalakítja a test izomzatát
  • A futás egyben az egyik leghatásosabb fogyási módszer
  • Remek alakformáló
  • Növeli az állóképességet
  • Megfelelő koleszterin-szintet eredményez
  • Rendszeres futással megelőzhetőek a daganatos, a szív-és érrendszeri betegségek
  • Futás hatására csökken az asztma kialakulásának lehetősége
  • A futás egyensúlyba hozza az anyagcserét
  • Lassítja az öregedési folyamatot
  • Támogatja a táplálkozási és alvási funkciókat
  • Csökkenti a cellulitisz mértékét, mivel erősíti az első és hátsó combizmokat és farizmokat
  • Erősíti a hátizmokat, így elősegíti a helyes testtartást
  • A futás hatására megelőzhetőek a mozgásszervi panaszok és ízületi elváltozások
  • A futás a magas vérnyomás és érelmeszesedés megelőzésében is segít
  • Javítja a vizuális memóriát, mivel az agykérgi-struktúrában új sejtek képződését segíti elő
  • Futás közben több kalória ég el, mint más kardio-gyakorlattal (600 kalória óránként)
  • Futás hatására endorfin hormon termelődik az agyban, ami euforikus érzést okoz
  • A futás természetes nyugtató, pozitív hatása van az idegrendszerre
  • Javítja a koncentrációs készséget
  • A futás, mint minden sport, alkalmas az önfegyelem fejlesztésére

Mit mond a szakértő a futás hatásairól?

“A futás nagyon egészséges, mivel fokozza a tüdő oxigénfelvevő képességét, növeli a vitálkapacitást, az erek rugalmasságát és keresztmetszetét, valamint javítja a szív pumpafunkcióját, és így optimalizálja magát a szívfrekvenciát. Azáltal, hogy a futás komplexen átmozgatja az egész testet, javítja az inak, a csontok és az ízületek teherbírását, így megelőzi a csontritkulás kialakulását, valamint hozzájárul a jobb mozgáskoordinációhoz és a helyes testtartás kialakításához” – vélekedik Tánczos Zoltán személyi edző, az ELTE-PPK gyakorlatvezető tanára a futás hatásairól.

Hogyan tovább? Válassz a következő lehetőségek közül!

 

Tetszett a bejegyzés?

Oszd meg ismerőseiddel a Facebookon, vagy küldd el nekik e-mailben.
Hidd el, hálásak lesznek az információért.

Ugye, Te már tagja vagy rajongói oldalunknak?
Mit sportoljak? Facebook-oldal