Így kerülhetsz csúcsformába zsírégető edzéssel!

Edzésterv a fogyáshoz

Annyira nehéz megszabadulni a fölös kilóktól. Te tudod, hogyan égetheted el egyszerre hatékonyan és egészségesen a zsírt? Olvasd el tanácsainkat, segítünk neked a fogyásban, megmondjuk, mit tehetsz, hogy mielőbb formába lendülhess!

Fogyás edzésterv

Rögtön az elején eláruljuk, hogy a zsírégetés egyedüli üdvözítő módja az aerob tréning, kombinálva a súlyzós tréninggel. Ezzel az ütős párossal formálhatod az izmaid, fokozhatod a zsírégetést, valamint támogathatod egészséged, erőnléted is.

Az aerob edzéssel ugyan nem, de a súlyzós edzések során túledzheted magad, ha nem adod meg izmaidnak a kellő pihenőidőt. Ismerd meg a túledzettség jeleit!

Az aerob edzés hatékonyabb, mint gondolnád! Ahhoz, hogy zsírt égessen a szervezet, kellő mennyiségű oxigénre van szükség, s felhasználását az aerob mozgásformákkal idézhetjük elő. A szervezet csupán az oxigén felhasználásának fokozásával tudja helyrehozni az aerob edzést követő izomláz következtében létrejött izomzati mikrosérüléseket.

Válaszd azt a sportot, ami a szívedhez közel áll, de kövesd a zsírégetés képletét!

Szabad a gazda. Használhatod a futógépet, dolgozhatsz a lépcsőzőgéppel, célba veheted az elliptikus trénert vagy a kerékpárt. Ha úgy tartja kedved, akár futhatsz is. A lényeg az, hogy jól essen a mozgás, szívesen csináld. A sport a barátod!

Azt, hogy a mozgáshoz miből nyeri a szervezeted az energiát -szénhidrátból, izomból, vagy zsírból-, az intenzitással befolyásolhatod. A kulcs a percenkénti pulzusszámban van elrejtve. A zsírégetés képlete a következő: (220-életkor)*0.70. Az eredmény az a pulzusszám, amellyel edzened kell ahhoz, hogy a szervezeted nagyrészt a zsírhoz nyúljon az energia fedezéséhez, s ne az izmaidhoz, vagy a szénhidrátokhoz.

Beszéljünk a pulzusmérő óráról!

Neked van már ilyen kütyüd? Egy átlagos fogyni vágyó ember pulzusmérő öv használatával egy gyors séta, lassú futás, vagy szobakerékpározás alkalmával el tudja érni a zsírégető pulzustartományát, mert látja, hogy az milyen tartományban van. Vigyázz az egészségedre, a túl magas pulzusszám megterhelheti a szíved, ráadásul kicsúszol a zsírégető tartományodból is. Arra is érdemes figyelned, hogy a sport örömforrás legyen, mert ha nem élvezed, nagyobb eséllyel fogod abbahagyni.

Ekkor, ennyiszer, és ennyi ideig áldozz a sportra, hogy látsszon is rajtad!

Vannak olyan időszakok, amikor hatásosabb az aerob edzés. Az egyik a reggeli étkezés előtti állapot, a másik pedig a súlyzós edzés utáni. Ezekben az időszakokban kevés a szénhidrát a szervezetedben, tehát az elsődleges energiaforrásod a zsír lesz.

A zsírégető edzésekből kezdetben heti 3 alkalom bőven elég, de amint fel tudjuk tornászni az időtartamot 40-60 percre, akár heti 5-6 alkalommal is lehet végezni. Ez szorgalomfüggő. Ennyi alkalommal elvégezve a zsírégető edzéssel nem edzheted túl magad.

De mennyi az annyi? Ha még nem vagy edzett, 20-30 percről indulva hetente fokozatosan növeld az időt. Egy óránál tovább viszont már ne eddz. Utána ne mulaszd el a nyújtást sem!

Nem mellékes az sem, hogy mi van a tányérodban! Egy kis táplálkozási tanácsadás a szuper alakért

A zsírégetési hatékonyságot az étkezésed megreformálásával tudod tovább fokozni. Ha kihúzod az étrendedből a fehér lisztes, cukros ételeket (Te tudod, mit ehetsz cukor helyett?), csökkented a szénhidrátot, fehér társainál inkább előnyben részesíted a teljes kiőrlésű tésztákat, a barna rizst, több sovány húst, és zöldséget eszel, máris rengeteget teszel magadért. Táplálkozz ésszel!

Ne higgy a „sztárdiétáknak”, válaszd a tapasztalatok és a tudomány szerint is hatékony módszert a zsírégetésre. Étkezéseid során figyelj oda a glikémiás indexre!

A fogyás hármas titka, melyet Te is őrizhetsz

A titkok között tehát ott szerepel az egészséges étkezés is, ami köztudottan 70%-ban felel a fogyásod sikeréért. A mozgás viszont 30%-ot számít, és akkor éred el a legszebb eredményt, a nem csak vékony, hanem tónusos, izmos testet is, ha az aerob edzést kombinálod a súlyzós edzéssel. Tehát egészséges étkezés+aerob edzés+súlyzós edzés=siker!

Ha a fentieket betartod, biztosra veheted, hogy beindul a zsírégetés és sikerül lefogynod. Jó edzést, sok sikert!